Listopad 19, 2019, 10:47:52

Aktualności:

Witaj na Forum
Minecraft Polska


Tworzenie Gildii która przetrwa

Zaczęty przez PM11, Październik 18, 2014, 23:16:36

« poprzedni - następny »

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PM11

Październik 18, 2014, 23:16:36 Ostatnia edycja: Październik 22, 2014, 22:02:00 by bolda500
Technicznie rzecz biorÄ…c:
- Czyli postanowileś założyć gildię Tak?

W takim razie ten poradnik pomoże Ci założyć taką która zdominuje serwer! Wystarczy, że zastosujesz się do kilku podpunktów a na pewno Ci wyjdzie, a więc zaczynajmy!


Jak zacząć czyli trochę zasad...


1. Będą ci potrzebni zaufani ludzie którym możesz powierzyć obowiązek współdziałania w gildii.Najlepiej więc będzie jeśli zaczniesz od skompletowania ekipy tak dużej jak tylko pozwala na to maksymalna ilość osób w gildii, na potrzeby prezentacji przyjmijmy, że to 10.

2. Komunikacja czyli to jak ekipa ma się porozumiewać.Osobiście polecam TS jednak zdaję sobie sprawę, że niektórzy go nie rozpracowali na tyle aby tworzyć grupy. W tym wypadku polecam mini-szkolenie które zorientuje twoją drużynę, będzie ono dobre także ze względu na poznanie się i integracje twoich kompanów.

3. Wspólny wybór serwera na jakim chcecie grać to bardzo ważne zagadnienie.Nic na siłę musi być wspólna zgoda.


4. Organizacja to klucz do szybkiego rozwoju gildii.Szybkie zbieranie materiałów potrzebnych na założenie ,podział obowiązków itp.


Z buta wjeżdżam! - czyli o starcie rozgwywki.

1. Jak zaczynać w MC chyba już wiesz, jak nie to zdobyć wiedzę elementarną. Będzie ci o tyle łatwo, że masz ze sobą armię wiernych i wyszkolonych ludzi. a co za tym idzie bicie ręką drewna pójdzie znacznie szybciej!

2. Musicie na starcie zdobyć jak najwięcej minerałów ,jedzenia ,narzędzi aby przetrwać krótko bo krótko ale jednak koczowniczy tryb życia w poszukiwaniu miejsca na ostateczną bazę.

3. Wypadałoby (szczególnie na hardcore) trzymać się na początku razem i nie zatrzymywać się w wędrówce aby wzajemnie się bronić i pomagać oraz nie zgubić.


Osadnicy - czyli o wyborze miejsca zamieszkania.


1. Odległość. Nie zachęcam na dochodzenie do granicy mapy (chyba, że jest ona naprawdę mała) jest to dość częsty błąd jako, że wiele osób wpada na ten pomysł.Proponuję zatem odejście na jakieś 3/4 odległości pomiędzy spawnem a końcem mapy, w ten sposób będziemy w optymalnej odległości (oczywiście szukamy miejsca jak najbardziej bezludnego).

2. Wybór miejsca to trudna decyzja.Jeśli jesteś typem stalker'a wybierz podziemie (najlepiej pod oceanem) ,jeśli stawiasz na bezpieczeństwo proponuję lewitację nad oceanem ,jeśli natomiast lubisz się pokazać podrzucę ci pomysł na góry ,pustelnik= las bądź Tajga. Natomiast w tym poradniku skupimy się przede wszystkim na praktyczności czyli wybierzemy pustynię.

3. Dlaczego pustkowie? Statystycznie rzecz biorąc na pustynie jest więcej lawy a co za tym idzie obsydianu czyli materiału do budowy. Oprócz tego jest tam w miarę płaski teren co pozwoli na łatwiejszą budowę, no i piasek. Ten drogocenny surowiec będzie kluczem do ochrony naszej gildii

4. Zapasy. Potrzebna będzie trawa obojętnie z jakiego źródła oraz krowy i owce bez nich długo nie pociągniemy.


Domek z dirta- czyli budowa!

- Kwestię twórczą pozostawiam wam jednak radzę zastosować się do tych zasad:

- Główna baza jak najbardziej na środku claime,

- Do okoła claimu (ale jeszcze w nim) mur z piachu na 4-10 kratek grubości i jakieś 20 kratek od granicy (od bedrocka do limitu budowy) + cały polany wodą co warstwę,


- Ściana bazy budowana z następujących warst: najbardziej na zewnątrz obojętny blok na który niedziała grawitacja, potem piach, następnie woda i obsydian,


- Wierze strażnicze zbudowane tak jak ściany głównej bazy jednak przy granicy claimu (do obrony łukami),

- Fosa wokół głównej bazy (bez wody albo lawy za to do bedrocka z lejami na itemy wpadających),

- Portale zabezpieczone i zaklejone blokiem + lawa wokoło (most z pod lawy) (dobrym zabezpieczeniem jest także zbudowania otoczenia portalu tak aby wyglądał na Netcher (aby zmylił napastnika)),

- Jak najwięcej bazy pod ziemią,

- Automatyczne farmy,

- Hodowla zwierzÄ…t,

- Enchanty na różne lvl,

- Osobne magazyny dla graczy (przy takiej ilości ludu może wyniknąć spór o to czyje co jest),

- Główne wejście jako atrapa z zapadnią i lejami,

- Tajne przejścia na zewnątrz bazy,

- Działka TNT poza claim,

- Szachownica czyli miny poza claim,

- Uff to tyle.


Porady - czyli dodatek.

- Tabliczki z listÄ… ludu w gildii

- Jakieś centrum z rekreacyjnym wnętrzem aby niewiało nudą

- Tablice ogłoszeń

- Skład materiałów publicznych (np tnt,obsydian)

- Sojusznicze gildie

- Na starcie jak najbardziej przyjazne nastawienie do napotkanych gildii lub graczy                                                                                                                                                         



Wypociny PM11 GG:51063821

Prawa: Można kopiować ale pozostaw mój podpis!


                                               Powodzenia w podbijaniu serwerów!

czapek

Bardzo mi się przyda ! Dzięki.